Jak organizować czas pracy w domu? 1


15

Biuro zwykle wyobrażamy sobie jako centralne, eleganckie miejsce firmowego budynku, które prowadzi wprost do gabinetu dyrektora bądź kierownika. Okazuje się jednak, że są firmy zarejestrowane na adres domowy, w związku z czym jako takiego biura nie posiadają, a osoba odpowiedzialna za prace papierkowe – zwykle jest to jednocześnie właściciel firmy – nie ma ściśle określonego grafiku pracy. Z jednej strony jest to wygodne – pracujesz, kiedy jest ci wygodnie i nikt nie patrzy ci na ręce, z drugiej jednak bez mobilizacji i odpowiedniej organizacji pracy trudno jest nad wszystkim zapanować.

13

Bez odpowiedniej organizacji istnieje duże ryzyko, że praca zawodowa będzie spychana na dalszy plan – bo trzeba ugotować obiad, zrobić zakupy, nastawić pranie czy porozmawiać z sąsiadem, którego akurat minęliśmy, wyrzucając śmieci. Okazuje się, że na pracę zawodową czas znajdujemy w późnych godzinach wieczornych, kiedy z kolei jesteśmy już zmęczeni. Warto więc narzucić sobie określone godziny pracy i z determinacją się ich trzymać. Nie chodzi o to, by każdego dnia pracować od 9:00 do 16:00 – bo wtedy zrezygnujemy z największej zalety pracy w domu – z elastycznego czasu pracy. Poza tym nie zawsze mamy tyle obowiązków, by przesiedzieć przed biurkiem 8 godzin.

14 (1)

Najlepszym rozwiązaniem jest planowanie – z wyprzedzeniem kilku dni, maksymalnie tygodnia. Mniej więcej będziemy w stanie oszacować, jakie obowiązki zawodowe, domowe i rodzinne będą do wykonania w danym dniu. Wówczas określamy, w jakich godzinach siadamy przed komputerem. Nie musi to być 5 godzin z rzędu – może trzy godziny rano od 8 do 11, potem godzina po południu i ostania po 21:00? Ale najlepsze jest to, że pokrzyżowanie planów nie okaże się tragedią. Wyskakuje coś pilnego? Po prostu dokonujemy potrzebnych zmian w grafiku i po problemie – przed nikim nie musimy się z tego tłumaczyć.

Aby faktycznie wykonywać pracę w przeznaczonych na nią godzinach, pozbądźmy się wszystkiego, co nas demotywuje i co odciąga uwagę. Wyłączmy telewizję i muzykę, a jeśli Internet nie jest potrzebny do pracy, wyłączmy go na te kilka godzin – inaczej możemy wsiąknąć w świat portali społecznościowych lub zakupów online. Nigdy też nie zaczynajmy pracy w głodzie, a kawę zaparzmy kilka minut wcześniej.

Jeśli uda ci się dobrze organizować czas pracy biurowej w domu, wówczas  na pewno szybko odczujesz wszystkie korzyści z niej płynące.

Co może Ci się przydać?

image

karteczki samoprzylepne

 

image (1)

tablica korkowa

 

image (2) image (3)  

planer tygodniowy

 

image (4)

planer roczny dla nawet 14 pracowników

 

image (5)

kalendarze

 


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarz do “Jak organizować czas pracy w domu?

  • Natalia

    Od kiedy rozdzielam sobie zadania na ważne i nieważne zdecydowanie ułatwiło mi to pracę. Na sam koniec zawsze zostawiam zadania, które są najmniej ważne i nie tracę na nie dużo czasu. Dzięki temu mam wszystko zawsze pod kontrolą.