3 ćwiczenia dla kręgosłupa, które możesz wykonać przy biurku


Kilku czy nawet kilkunastogodzinna praca przy komputerze może bardzo negatywnie odbić się na stanie kręgosłupa. Szczególnie wtedy, kiedy nie robimy sobie żadnych przerw w czasie wykonywania codziennych obowiązków i siedzimy w praktycznie w jednej i tej samej pozycji. W dzisiejszym wpisie pokażemy wam przykładowe ćwiczenia, które z powodzeniem mogą być wykonywane nawet w czasie pracy biurowej.
Jakie ćwiczenia dla kręgosłupa można wykonać nawet w czasie pracy?
Praca biurowa często mocno daje się we znaki. Szczególnie odczuwają to nasze oczy czy plecy. Można jednak poradzić sobie z tym problemem. W tym celu dobrze jest codziennie wykonywać kilka prostych ćwiczeń. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby każdego dnia zdecydować się na serię skłonów w czasie przerwy. Na początek należy przyjąć pozycję stojącą. W dalszej kolejności trzeba wyciągnąć obie ręce przed siebie i zacząć swobodnie kierować je w kierunku dużych palców u nóg. Trzeba pamiętać o tym, aby nogi były wyprostowane. Należy wykonać 10 takich powtórzeń. Następnie można zrobić skręty lewej ręki do prawej nogi (i analogicznie prawej ręki do lewej nogi), które również aktywują kręgosłup.

cwiczenia
Bardzo dobrym ćwiczeniem jest rozciąganie górnej części pleców. W tym wypadku też trzeba przyjąć pozycję stojącą. Następnie należy wysunąć ręce przed siebie (tak jakbyście zaraz mieli zacząć klaskać). Potem trzeba odchylić ręce do boku pod lekkim skosem (żeby poczuć napięte mięśnie), przytrzymać w końcowej fazie przez kilka sekund i wrócić do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie należy powtórzyć 20 razy.
Dobrym ćwiczenia na zregenerowanie kręgosłupa są także przysiady przy ścianie (aby zachować proste plecy). Wystarczy zrobić tylko 10-15 powtórzeń, aby rozciągnąć mięśnie i wyeliminować bóle, które na pewno pojawią się, jeśli nie będziecie w żaden sposób aktywni fizycznie w czasie wykonywanych przez was codziennych obowiązków.
Zdrowy kręgosłup – o czym jeszcze warto pamiętać?
Dobrze jest też korzystać z nowoczesnej i ergonomicznej podpórki do pleców, która minimalizuje napięcie mięśni i zapewnia maksymalny komfort oparcia.
podpórka ledźwiowa
Bardzo popularnym rozwiązaniem jest także konstrukcja gwarantująca odpowiednie podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa, która dzięki wypełnieniu piankowemu również eliminuje bóle pleców i gwarantuje komfort w czasie wielogodzinnej pracy.

006b6b499c29e063f681748a7aa6c42c

 

zobacz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *